Yeniden Pazarlama Stratejileri (Remarketing – AdWords)

RemarketingRemarketing yani yeniden pazarlama, dijital pazarlama sektöründe çalışma yürüten kişilerin en çok kullandığı stratejilerden bir tanesidir. Son zamanlarda oldukça popüler olan ve gittikçe geliştirilen bir alt yapıya sahip remarketing belirli metrikler çerçevesinde ciddi dönüşler yakalayabileceğiniz bir stratejidir. Tarayıcı tabanlı bir cookie sistemi ile çalışan bu strateji web sitenizi ziyaret eden kişilere bir çerez gönderiyor ve sonrasında sizin onlara ulaşmanızı sağlıyor. Bu sistemi kabaca tabir etmek gerekirse sitemizi ziyaret ederek ürünlerimizi inceleyen bir kişinin karşısına daha sonrada aynı ürünler ile çıkmaya olanak sağlıyor.

Dijital pazarlama teknikleri arasında remarketing stratejisininde belirli püf noktalarının bilinmesi gerekiyor. Bunun için AdWords üzerinden bir yeniden pazarlama kampanyası oluşturmalı ve gerekli ayarları yapmalısınız. Google’ın remarketing için oluşturmuş olduğu bir alt yapı mevcut ve bu alt yapı doğru kullanıldığında hem potansiyel müşterilere tekrar ulaşım hemde marka bilinirliği açısından güzel bir çalışma gerçekleştirmiş olacaksınız.

Bu yazımızda sizlerle Remarketing (Yeniden Pazarlama) kavramını inceleyerek belirli stratejilere göz gezdireceğiz.

Remarketing (Yeniden Pazarlama Nedir?)

Remarketing web sitesini ziyaret eden bir kullanıcıya cookie yardımı ile incelemiş olduğu ürünleri tekrar reklam olarak göstermek anlamına gelmektedir. Kullanıcı sitenize giriş yapıyor ve belirli ürünleri inceleyerek çıkıyor. Sonrasında gezdiği farklı sitelerde ve sayfalarda sizin sitenizde incelemiş olduğu ürün reklamlarını görüyor, işte bunun adı remarketing. Dijital pazarlama uzmanlarının Google AdWords üzerinden oluşturdukları remarketing kampanyaları ile bu strateji gerçekleştirilebiliyor.

Ayrıca sosyal medya reklamcılığında da artık yeniden pazarlama işlemi gerçekleştirilebiliyor. Facebook’un geliştirdiği panel üzerinden artık sosyal medya reklamlarında da bu stratejiyi uygulayabiliyoruz. Fakat bu yazımızda en çok kullanılan ve markaların çokça tercih ettiği Google AdWords remarketing işlemini inceleyeceğiz.

Remarketing Senaryosu

Bu durum hemen hemen tüm internet kullanıcılarının başına gelmiştir. Kısa bir senaryo oluşturmak gerekirse maaşımızın yatmasına bir haftalık bir süreç var ve ayakkabı ihtiyacımız var. Bir markanın web sitesine girerek belirli ayakkabı modellerini inceledik ve hoşumuza giden ayakkabıları belirledik. Fakat maaşımız henüz yatmadığı için satın alma işlemini maaş günümüze ertelemek zorunda kaldık ve web sitesinden çıkış yaptık. Sonrasında internette dolaşırken, birşeyler araştırırken veya farklı markaları incelerken karşımıza sürekli bu incelediğimiz ayakkabı modelleri reklam olarak çıkıyor. Bunun sebebi söz konusu ayakkabı markasının oluşturmuş olduğu remarketing kampanyasıdır. Satın alma işlemi gerçekleştirmeyen kullanıcıya incelemiş olduğu ürünleri reklam tabanlı sunarak geri dönmesini ve satın almasını sağlıyor.

Remarketing Nasıl Aktif Edilir?

Remarketing (yeniden pazarlama) sistemini aktif etmek için Google AdWords paneli üzerinden alacağınız bir kodu web sitesi sayfalarınıza eklemeniz gerekmektedir. Bu kod ile birlikte sistem web sitenizi ziyaret eden kullanıcıların tarayıcısına bir cookie gönderir ve oluşturduğunuz kampanyaların kullanıcıya gösterimi sağlanır.

Yeniden pazarlama listesine eklenen kullanıcılar için özel kampanyalar oluşturulabilir ve özel reklam gösterimleri yapılabilir. Bu kampanyaları mevcut reklamlarınızdan ayrı şekilde oluşturabilirsiniz. Oluşturduğunuz bu yeniden pazarlama reklamlarında kullanıcıyı geri döndürmek ve satışa teşvik etmek için görsel öğeler kullanabilirsiniz.

Yeniden Pazarlama Kampanyaları

Google AdWords üzerinden yapabileceğiniz ve markalar tarafından çokça kullanılan yeniden pazarlama stratejileri şu şekildedir;

  1. Arama Ağı Reklamlarına Yönelik Remarketing
  2. Dinamik Remarketing
  3. Görüntülü Remarketing

Bu kampanyalar ile sitenizi ziyaret eden bir potansiyel müşteriye internet ortamında nerede olursa olsun ulaşabilirsiniz. Birçok alanda hedefleme sağlayan bu kampanyaları buyrun birlikte inceleyelim.

Arama Ağı Reklamlarına Yönelik Remarketing

İşletmeler genellikle yeniden pazarlama kampanyalarında görüntülü reklamları tercih etmektedir. Fakat yapılan en büyük yanlışlardan bir tanesi budur. Arama ağına yönelik yapılan yeniden pazarlama faaliyetleri kendi alanında oldukça olumlu sonuçlar oluşturmuş ve kullanan işletmeleri ciddi başarılara ulaştırmıştır.

Arama ağı reklamlarına yönelik kampanyalar isminden de anlaşılacağı üzere kullanıcıların yapmış oldukları Google aramalarını hedef almaktadır. Giriş kısmında da bahsettiğimiz gibi kullanıcılar sitenizi ziyaret ettiğinde tarayıcılarına bir cookie yerleştirilir ve inceledikleri ürünleri reklamlarda görmeye başlarlar. Bu kampanyada ise kullanıcılar konu ile alakalı bir arama yaptıklarında arama ağı reklamlarında sizin kampanyanızı görecektir. İnternet kullanıcılarının sürekli Google üzerinden arama yaptığını göz önünde bulundurursak ne kadar etkin bir strateji olduğunu tartışmaya bile gerek kalmayacaktır.

Dinamik Remarketing

Bu strateji Google’ın geliştirdiği ve kullanıma sunduğu en son yeniden pazarlama stratejisidir. Bu özelliğin temel çalışma prensibi alışveriş beslemesi şeklinde gerçekleşmektedir. Sitenizi ziyaret eden kullanıcının incelediği ürünler bir havuzda toplanır ve kullanıcı ziyaret ettiği diğer sitelerde incelediği ürünlerin alışveriş listesi şeklindeki reklamları ile karşılaşır.

Dijital pazarlama uzmanları tarafından gelecekte en çok kullanılacak strateji olarak görülen dinamik pazarlama kullanıcı üzerinde oldukça etkili bir yöntem. Kullanıcının karşılaştığı reklamlarda ürün görsellerine ek olarak kısa açıklamalar ve ürün fiyatlarınında yer aldığı listeler kullanıcıyı tekrardan ürüne çekmekte oldukça başarılı.

Görüntülü Remarketing

Görüntülü yeniden pazarlama Google’ın ilk geliştirmiş olduğu stratejidir. Günümüzde pazarlama uzmanları tarafından oldukça ilkel görünen ve dinamik remarketing özelliği ile birlikte çok fazla kullanılmayan bir yöntemdir. Çalışma prensibi aynı biçimde kullanıcının sitenizi ziyaret etmesi ile birlikte oluşturduğunuz görüntülü reklamları kullanıcıya göstermek üzerine kuruludur.

Görüntülü remarketing stratejisini genellikle marka bilinirliği oluşturmak isteyen firmalar sıklıkla kullanmaktadır. Ürün ve satış hedefli strateji oluşturmak isteyen firmalar arama ağı ve dinamik yeniden pazarlama sistemini daha çok kullanmaktadır. Görüntülü yeniden pazarlama firmanızın, markanızın web sitesini ziyaret eden bir kullanıcıya banner reklamlarınızı göstermek için uygulanır. Böylece kullanıcının bilinç altına girebilir ve marka bilinirliği yaratabilirsiniz.

Yeniden Pazarlama Kampanyalarınızı Gruplandırın

Oluşturacağınız remarketing kampanyalarını çeşitli gruplar altında toplayabilirsiniz. Modern pazarlama anlayışında olduğu gibi her müşteriye aynı şekilde davranmamak ne kadar önemliyse yeniden pazarlama kampanyalarında da bu oldukça önemlidir. Çünkü müşteri davranışlarına göre satın alma ve geri dönme yüzdeleri farklılık göstermektedir. Bunun farkına varmalı ve buna yönelik kampanyalar oluşturmalısınız. Aşağıda örnek bir e-ticaret sitesi için oluşturulması gereken gruplar yer almaktadır;

  1. Tüm Ziyaretçiler
  2. Kategorileri İnceleyenler
  3. Ürün İnceleyenler
  4. Sepete Ürün Ekleyen Ziyaretçiler

1’den 4’e kadar olan bu sıralama listesini önem sırasına göre gözünüzde canlandırabilirsiniz. Yani 1 önemsiz 4 çok önemli şeklinde sıralama yapılabilir.

Tüm Ziyaretçiler

Yüksek bütçeli kampanyalar için tüm ziyaretçilere yönelik yeniden pazarlama stratejileri oluşturulabilir. Bunun anlamı sitenizi ziyaret eden tüm kişilerin yaptığı hareketleri analiz etmeden yeniden pazarlama listesine eklemek ve reklam göstermektir. Genellikle görüntülü remarketing kampanyaları için kullanılan bir metriktir ve marka bilinirliğini hedeflemek için gerçekleştirilir. Web sitenizi bir kere ziyaret etmiş olan kullanıcının karşısına diğer reklamlarda çıkmanızı sağlar. Satış yönlü hedeflemeler için pek uygun değildir.

Kategorileri İnceleyenler

Kategorileri inceleyen kullanıcılar için oluşturulan yeniden pazarlama kampanyalarıdır. Örneğin ayakkabı kategorinizi inceleyen bir kullanıcının karşısına tekrar ayakkabı kategorisi ile çıkmanızı sağlar. Bu grub için arama ağı reklamları kullaılabilir. Kullanıcının yaptığı ayakkabıya yönelik arama sonuçlarında ayakkabı kategorisi ile çıkabilirsiniz. Genel satış konusunda ve potansiyel müşteriyi yakalamak için yapılan bir stratejik hamledir.

Ürün İnceleyenler

Web sitenizde belirli ürünleri inceleyen ve sonrasında çıkış yapan kullanıcıları bir havuzda toplayarak inceledikleri ürünleri tekrar onlara sunan bir yapıya sahiptir. Genellikle dinamik yeniden pazarlamada kullanılan ürün hedefli bir kampanyadır. Kullanıcı sitenizde incelediği ürünleri internet ortamında gezerken farklı sitelerde ürün listesi halinde görecektir. Ciddi dönüşümler getiren ve satın almadan vazgeçen kullanıcıları geri kazanmak için doğru bir hamledir.

Sepete Ürün Ekleyen Ziyaretçiler

Web sitenizde ürünleri incelemiş ve bazı ürünleri sepetine eklemiş olan kullanıcıları hedefler. Geri dönüşümü en yüksek ve satış potansiyeli en fazla olan kullanıcı çeşiti budur. Sepete ürün eklemiş bir kullanıcı satın almadan son anda vazgeçmiş veya daha sonra satın alma gerçekleştirecek bir yapıdadır. Bu strateji ile kullanıcıya sepetine eklediği ürünleri tekrar reklamlar ve ürün listeleri ile göstererek onu teşvik edebilirsiniz.

Normal Reklamlar ve Yeniden Pazarlama

Yeniden pazarlama kampanyaları oluşturabilmek için web sitenizi ziyaret eden potansiyel müşterilere ve sitenizde yaptıkları hareketlere ihtiyacınız var. Bu veri faktörleri olmadan yeniden pazarlama kampanyaları oluşturamazsınız. Bu nedenle doğru reklam hedeflemeleri oluşturmalı ve doğru kitleleri sitenize çekmelisiniz. Bu kitlelerin yaptıkları hareketlere yönelik yeniden pazarlama kampanyaları oluşturmalısınız. Doğru hedef kitle olmadan doğru yeniden pazarlama stratejisi izleseniz bile satışa dönüştüremeyeceksiniz. Normal reklam ve yeniden pazarlama birbiri ile doğrudan bağlantılı faktörlerdir, bunu mutlaka göz önünde bulundurmalısınız.

Yorum Yapın